יום שישי, 2 ביולי 2010

קולורבי




בדיוק קטפתי קולורבי אחד מתוך 2 שגידלתי (לא היה לי לימון כדי להכין משהו אחר עם השני אבל זה גם יגיע בקרוב) אז חשבתי שאני אכתוב טיפה עליו :)

קולורבי הוא ירק ירקרק שגדל מאוד בקלות. הוא אינו רגיש כמעט למזיקים (נמטודות יכולות לאכול את העלים אבל ל"פרי" לא ראיתי אף מזיק נכנס) ולא רגיש לרוב האלמנטים.
הוא לא צריך הרבה מים ויכול לשרוד באדמה מאוד יבשה לכמה ימים אבל גם אם הוא מקבל הרבה מים לא מצאתי תופעות לואי. (מלבד בזבוז מים כמובן).
הוא לא צריך שמש מלאה ומסתדר גם עם שעה שמש ישירה ביום, אבל לא אכפת לו להיות בשמש מלאה.
לא מצאתי שום רגישות לגבי האדמה בה הוא נמצא. הוא לא צריך כמעט בכלל תזונה ככה שאפשר לשתול באדמת שתילה ממשתלה וזה מספיק עד הקטיף.

אני את הקולורבי שלי קניתי מהמשתלה במשולשים (יש פלטת קלקר גדולה עם חריצים משולשים בתוכה במלאים בפרלייט או ורמיקולייט ובהם מנביטים זרעים. במשתלות פשוט מוציאים כמה משולשים שרוצים ומקבלים עיקר מסת שורש בתוך המשולש הקטן שהזרעים נבטו בו שמוכנה לשתילה. הם הרבה יותר זולים מכיוון שהם אינם מגיעים עם עציץ או אדמה) בשקל למשולש (משתלת רגב במושב בית אלעזרי, ליד ביל"ו). גידלתי שניים.
לא מצאתי דרך פשוטה להרביע אותם אבל ראיתי זרעים למכירה אז אני מאמין שבשלב מסויים הם כן מוציאים זרעים. אני לא מאמין שה"פרי" במיטבו בשלב הזה.

אגב, הקולורבי הוא התעבות של גבעול הצמח. (תפוחי אדמה וגזר הם התעבות של שורש למשל, בצל הוא התעבות של עלים)



קולורבי הוא תוספת נחמדה לסלט (מוסיף המון פריכות) שחותכים אותו דק.
ניתן גם לנשנש אותו בתיבול של הרבה לימון :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה